2010. január 22., péntek

Srí Lanka 2010.01.16. - 2010.02.02.

2010.01.22-e a hetedik nap.
ANURADHAPURA-MIHINTALE-KANNIYAI-TRINCOMALEE
Reggelinél beállított egy kígyóbűvölő két pápaszemes kobrával:) és egy beöltöztetett majommal. Amíg én a gazdáját fotóztam, a majom a fejem búbján tanyázott és nekiállt kurkászni.

Reggeli után indultunk Trincomalee-ba, de útközben még megálltunk jó pár helyen.
Első megállónk Mihintale volt. Két évvel ezelőtt is jártam már itt, és már akkor nagyon szerettem. Most pont belecsöppentünk, ahogy a buddhista zászlót körbe kifeszítették a sztúpára, valószínűleg valamilyen ünnepre készülve.
Egy rövid kitérővel megnéztük a Kanniyai melegvízű forrásait. Itt egy 10x15 méteres kikövezett területen tör felszínre hét különböző hőfokú forrás. Az ide zarándokolók meghatározott sorrendben, minden forrásból vizet merítenek vödrökbe és megfürdenek benne, ettől remélve sorsuk vagy egészségük jobbra fordulását.







Úttalan utakon kora délután érkezünk Trincomalee-ba. Mivelhogy Trinco a Bengáli-öbölben fekszik, ebédre egy grillezett halat kértem. Délután egy jó nagyot (4-5km-t) sétáltunk az óceánparton, ahol a kókuszpálmákkal szegélyezett fövenyen, a nemrég véget ért háború és a szökőár miatt, alig vannak még hotelek.




Nincsenek megjegyzések: